alhamdulillah...hari ini aku menjeguk blog yag sudah lama ku tinggalkan... lantaran kesibukan dunia yangn tidak pernah surut dalam kehidupan ku... alhamdulillah...masih ada lagi masa untuk ku berbicara dengan diri ku sendiri di alam maya ini.

jika dihitung, dibilang... memang lama sudah blog ini tak terupdate...umur said mukri pun hampir setahun...last update pd usianya 4 bulan.. memang mengharukan...

hari ini 15 September 2011...emmmm lagi sebulan umur said dh menjangkau setahun...alhamdulillah banyak dah perkara yang dipelajarinya...sekarang sudah pandai merangkak dengan lajunya..."berteter" di tepi katil...tunggu masa lagi nak belajar berjalan sendiri. Perkembangan nya lebih cepat dari abang dan kakaknya...


Ramadhan dah berlalu ...hari ini sudah 17 Syawal...baru 3 hari kami sekelurga puasa sunat 6 hari. moga terlaksana genap 6 hari...sebelum habis lagi bulan Syawal mulia ini.

Keehidupan harian ku kini ada lagi peribahan...Syukus alhamdulillah..CS dah dapat tawaran berkerja sebagai pegawai belia HIKMAH...moga segala urusan perkerjaannya dipermudahkan...dan rezeki kami makin bertambah...maklumlah anak yang disara sudah 8 org..perbelanjaan harian makin bertambah juga..
Perkembanan trkini juga...kami juga sudah berpindah tempat tuisyen dari centre rumah kedai ke rumah sewa milik seorang rakan dari bintulu...atas sebab2 tertentu kami terpaksa berpindah ke situ.... Ya Allah bantulah akau untuk menguruskan home tuition ini dengan sebaiknya.

Aku kini sudah bernekad...bila CS sudah bekerja diluar dengan rutin kerja jam 8.00 pagi balik jam 5 petang...maka aku bernekad untuk menjadi suri rumah sepenuh masa...jaga anak...dengan sebaiknya...serta jalankan bisnes sampingan selain dari tuisyen...beratnya bebanan CS yang tercinta...

Sepanjang tempoh aku tidak menulis sebaran entry di blog ini pun sebenarnya banyak juga perkara yang belaku dalam kehidupan ku...dalam bulan Mac hingga Mei yang lalu aku jadi guru ganti untuk cikgu bersalin di sebuah sekolah di Kuching...merasa jugak la jadi cikgu sekolah...Alhamdulillah...sepanjang jd cikgu di sekolah tersebut tak banyak rintangan aku lalui kerana pelajar2nya adalah pelajar cemerlang... Walaupun begitu gundah gulana hati sepanjang bekerja diluar memikirkan baby said yang masih berumur 4 bulan ditinggalkan...dengan said masih lagi breastfeeding ..... resah jga dibuatnya.

namun kini...aku masih lagi mencari kekuatan untuk menjadi surirumah sepenuh masa yang kuat untuk menghadapi hari-hari muka yang kurasakan begitu mencabar...membesarkan anak-anak...menyara makan minum...memenuhi keprluan harian dan sebagainya...

aku hanya mampu berdoa padamu Ya Allah agar aku diberi kesabaran menghadapi cubaan mu...
dan pdmu CS, suamiku...moga susah dan senang kehidupan kita ini kita lalui bersama...